پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227257
مهمترين علت بيکاري جوانان
تاریخ انتشار : 1395/09/21 19:08:01
نمایش : 928
مشاور رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور با اشاره به اينکه بي مهارتي مهمترين علت بيکاري جوانان است گفت: ۳۰ درصد متقاضيان آموزش‌هاي مهارتي از فارغ التحصيلان دانشگاهي هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مجيد تهرانيان امروز در نشست خبري دومين المپياد تکنسين‌هاي کشور با اشاره به اينکه امروز يکي از مشکلات اساسي جامعه اشتغال است و همه مسئولان به دنبال حل اين معضل هستند گفت: يکي از مهمترين پديده‌هاي بيکاري، بعد از مشکلات اقتصادي و توليد، نبود مهارت در بين جوانان بيکار است.

مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان تهران افزود: در استان تهران در مقطعي از زمان حدود ۳۵ هزار نفر متقاضي ورود به بازار کار وجود داشت و دقيقا در همان مقطع زماني شرکت‌ها و واحدهاي اقتصادي متقاضي جذب ۳۵ هزار نيروي کار بودند اما به دليل عدم مهارت متقاضيان کار، کاريابي‌ها نمي‌توانستند اين افراد را براي اشتغال به اين بنگاه‌هاي اقتصادي معرفي کنند.

تهرانيان ادامه داد: امروز دانش آموختگان بسياري در کشور هستند که به رغم داشتن مدارک دانشگاهي اما مهارت لازم ندارند.

مشاور رييس سازمان آموزش فني وحرفه‌اي کشور دربخش آموزشگاه‌هاي آزاد، گفت: از ابتداي تاسيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي هدف اصلي، ترتيب کارگران ماهر و سپس آموزش تکنسين‌ها بود اما اکنون ۳۰ درصد متقاضيان آموزش‌هاي مهارتي از دانشجويان مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد هستند که به دليل اينکه نتوانستند در دانشگاه‌ها مهارت لازم را کسب کنند به کارگاه‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي مراجعه مي‌کنند.

مدير کل آموزش فني و حرفه‌اي استان تهران گفت: تا پايان امسال بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در سطح استان در دوره‌هاي مهارتي آموزش مي‌بينند که ۸۰ درصد آنها در آموزشگاه‌هاي خصوصي و ۲۰ درصد اين افراد نيز در آموزشگاه‌هاي دولتي آموزش مي‌بينند هستند.

تهرانيان با بيان اينکه دوره‌هاي آموزشگاه‌هاي دولتي رايگان است گفت: دوره‌هاي رشته‌ها هزينه‌بر، سنگين و صنعتي در آموزشگاه‌هاي دولتي و دوره‌هاي آموزشگاه‌هاي سبک و کم هزينه‌تر در آموزشگاه‌هاي خصوصي برگزار مي‌شود.

مشاور رييس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور اطمينان داد: هر جواني که در يکي از دوره‌هاي آموزشگاه‌هاي دولتي يا خصوصي شرکت کند مهال است که بيکار بماند.

مدير کل آموزش فني و حرفه‌اي استان تهران همچنين از آغاز ثبت نام دومين المپياد تکنسين‌هاي ايران خبرداد و گفت: اين المپياد در حوزه نصب و تعمير محصولات در چهار گرايش موبايل و تبلت، لوازم خانگي، دستگاه‌هاي تهويه مطبوع و لوازم صوتي و تصويري برگزار مي‌شود.


منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html